GP Productudvikling

MARKEDSANALYSE ER AFGØRENDE FOR PRODUKTUDVIKLING

En promotor, der ofte kaster sig over nye produkter og ideer, betragtes som dynamisk og fremadrettet.

Produktudviklingen hjælpes på vej af en markedsanalyse ved at udvikle et potentielt marked og skaffe kunder til et produkt.

Udvikling af nye produkter er livsnerven i enhver virksomhed.

Hvis nogen introducerer et nyt produkt eller service på markedet uden optimal produktudvikling, risikerer virksomhedens vækst og profit at lide under det.

Markedsanalyser kan hjælpe med at bestemme behovet for et nyt produkt og fastslå, hvor stort et produkts potentiale er.

Desuden kan markedsanalyse udforske markedets behov og drage konklusioner om, hvor godt et produkt kan tilfredsstille disse behov.

Det er altså ikke en potentiel kunde eller bruger, men en markedsanalytiker, der skaber forbindelse mellem de kundebehov, som ikke bliver mødt, og de nye produktudviklings muligheder.

Desuden skal det siges, at i den tidlige fase af et nyt produkts udvikling betragter markedsanalysen ikke altid et produkt isoleret; et produkt, annonceringen af produktet, emballagen og prissætningsstrategien er alt sammen integrerede dele af markedsanalysen.

At lancere et nyt produkt er altid risikofyldt, og det er en rejse ind i det ukendte.

Som Gjerlufsen Partners viser, kan en gennemtænkt og velplanlagt markedsanalyse præcist finde frem til de bedste muligheder, så det bliver muligt at fremme de produktudviklingsmuligheder, der er mest lovende.

Lad os hjælpe dig med at analysere mulighederne for promovering i din virksomhed, kontakt os her.

  • 1. Fodbold

  • 3. Swim

  • Tennis

Kontakt os

Gjerlufsen Partners ApS
Frem 39
2800 Kongens Lyngby
CVR. Nr.: 36 20 23 86
Telefon: +45 22 10 13 00

Kontakt os