GPStrategy

HVIS ORDET STRATEGI ER SYNONYM MED “VEJEN TIL MÅLET”

– så betyder ”salgsstrategi” for os – vejen til kunden.

De fleste salgsstrategier lyder nærmest som en række hensigtserklæringer såsom ”vi vil være den førende udbyder af… om 5 år” eller ”vi vil vokse med 20% i DB inden udgangen af…” og den del af at arbejde med strategier er ikke svær. .

En salgsstrategi skal suppleres af en handlingsplan, der fokuserer på indsatsområder og ressourcer. .

Den typiske tilgang er at tage processen i 3 hoved trin:

  • Udgangspunktet… hvor er virksomheden nu, og hvilken situation befinder den sig i. En enkel SWOT analyse kan hjælpe med at skabe et overblik.
  • De ønskede mål – hvad har ledelsen lovet bestyrelsen.
  • Hvordan opnår vi de ønskede mål. Formulering af handlingsplaner med tildeling af ressourcer og ansvarsområder.

Handlingsplan

”Vi er det vi gør, og ikke det vi siger, vi gør” er meget relevant, når det kommer til at opnå specifikke mål gennem en række af indsatser… sammenholdt med kvaliteten af de indsatser vi leverer.

Har vores sælgere de kompetencer, der skal til for at nå de ambitiøse mål?

Er der værktøjer, der skal til for at styre salgsprocessen?

Er der ledelsesmæssige ressourcer for at bakke op om og understøtte vores sælgere?

Vi hos, Gjerlufsen Partners, kan hjælpe med at afklare spørgsmålene og i samarbejde med kunden udarbejde en handlingsplan, der fører til at salgsstrategiens mål nås.

Ydelser

  • Formulering af målsætninger
  • Udarbejdelse af handlingsplan
  • Situationsanalyse

Under udarbejdelsen af handlingsplanen vil der givet opstå en række indsatsområder, som fx behov for kompetencer indenfor key account management, incentive-program eller canvas-calling.

Undervisning af sælgere og salgsledelse, coaching med udgangspunkt i en personprofilanalyse, salgsmateriale baseret på hvordan kunden køber ind, incentiveprogrammer så resultater belønnes og ekstern mødebooking for at booste processen – er bare et udpluk af de tiltag, som kan iværksættes.

Der er masser af muligheder, og da der ikke er to virksomheder, der er ens, vil løsningsforslaget være baseret på den enkelte virksomheds udfordringer og nuværende situation.

Vi kommer gerne og fremlægger cases og giver vores forslag til at opnå de strategiske mål.

Lad os hjælpe jer med at forbedre strategierne i jeres virksomhed, start NU tryk her.

  • 1. Fodbold

  • 3. Swim

  • Tennis

Kontakt os

Gjerlufsen Partners ApS
Frem 39
2800 Kongens Lyngby
CVR. Nr.: 36 20 23 86
Telefon: +45 22 10 13 00

Kontakt os